Leunis.blogg.se

Nyårslöften 2015

Kategori: Allmänt

Ja nu så tänkte jag då berätta om mitt nya år, vårt nya år. Igentligen så är det väll ingen märkvärdigt med det men lite roliga saker kommer att hända och nya mål har jag som jag är väldigt peppad på och KOMMER att hålla.
Jag har satt upp en lapp med målen på min dörr så att jag dagligen blir påmind då kan jag ju aldrig glömma!
Smart va!
 
Detta målet började jag redan igår med för att jag va så trött på allt skit som man har ätit nu under julen så jag kände att nu får det vara nog. Och det är att jag ska inte äta godis och det låter väll väldigt onödigt oså men nu är det så att detta är mina mål och det är ingen annan som behöver sluta med det för att jag gör det.
Men jag vill sluta med det för mina tänders skull så klart men också för min kropp. 
Man mår så mycket bättre om man slutar att äta massa socker och olika stabiliserings ämnen osv.. 
 
Sedan mitt andra mål har jag faktiakt också redan börjat med. Det är att börja träna och det är inte för att jag ska se ut som en victoria secret liksom eller beach 2015... Utan jag vill stärka min kropp och som sagt må bättre. 2014 har varit ett väldigt upp och ner år och jag kommer att bli mycket säkrare i mig själv om jag börjar att träna. Jag ska börja springa ute (kanske inte just nu då snöö...) som jag faktiskt redan har börjat med. 
Har sprungit ett par gånger, också har jag börjat att träna med en tjej som lägger ut videos på youtube och heter Blogilates. Kan berätta mer om det senare.
 
Jag ska även äta hälsosammare i allt. Börja äta ekologiskt och inte ta en hammbörjare (vilket jag aldrig gör heller haha men aja) eller pizza. Käka hälsomsammare hemma heltenkelt.
 
Jag ska bli bättre på att hålla ordning, alltså på mitt rum ex. Typ plocka undan efter mig och hålla rent hela tiden. Så att det inte ser ut som en bomb som det har gjort nu ett tag.
 
Jag har även ett mål som jag redan har börjat att jobba med ordentligen och värkligen tagit tag i, och det är skolan. Jag har höjt mig nästan i alla ämnen sedan i våras och jag satsar på att höja mig ännu mera. Det är nog ändå mitt nästan största mål.
Men om jag tränar och springer osv så komme jag att kunna prestera bättre i skolan och jag måste äta bra för att kunna bygga muskler så allt detta hör ihop kan man säga.
 
 
Men man kan la säga sammanfattat att jag ska äta nyttiare och mer och träna. Sedan att höja mina betyg.
 
Är det någon mer är jag som har nyårslöften eller mål som man vill hålla?
 
 
Kommentera inlägget här: