Leunis.blogg.se

Nästan den bästa årstiden

Kategori: Allmänt

Å gud vad jag älskar hösten, Den är bara så mysig.
Det finns både för och nackdelar med hösten tycker jag. Två nackdelar med den (haha det ända som jag kommer på alls) är att det regnar ofta och så jäkla mycket.. Så man blir ju helt pisseblöt i sina kläder..
Sen så är hösten så kort! Sommaren, eller sen sommaren är typ slut i augusti/september och sedan så kommer hösten vilket det är nu. Men sen när typ november kommer så blir det vinter?! Fast det beror ju också på från år till år...  Men ändå det är så tråkigt jag tycker att den ska vara längre.. Sen en till nackdel med höstern är att sommaren är över :( Och jag älskar sommare med, mer.! Så det är sjuukt segt att den försvinner och det börjar att gå mot vintern..
 
Några fördelar med hösten dock, fast det finns så många men kan skriva ner dom som ploppar upp i mitt huvud nu;)  Men det största fördelen med hösten tycker jag är att man kan börja med att använda lite tjockare, stickade tröjor vilket jag älskar, och gosiga halsdukar! Också så kan man börja använda boots igen, lite höstigare/kallare skor alltså. 
En till stor fördel med hösten är att den är så mysig. Jag älskar att sitta typ på en lördag/tis/tord asså vilken dag som helst och dricka te och se på en film lite cozy in sin säng med filt!
Åå typ det mysigaste som finns!
Sen ännu en fördel med hösten är att det blir varje dag en dag närmare JUL AFTON och 2015 asså nyår.. (om ni inte fattade det) För att gud vad jag älskar julen! (fast vem gör inte det igentligen haha) Jag känner mig som sju igen när man var liten och det var dagen innan julafton så gick och la sig extra tidigt för att det skulle bli nästa dag så fort som möjligt, Gud jag minns riktigt den känslan.!
Fast sen när nyår e slut och skolan börjar igen så vill man bara att den terminen ska ta slut för man vill bara ha sommarlov för att sedan börja i nian!
 
Men jag älskar hösten och te..
 
Vilken är eran favorti årstid?
 
Tack och HEJ!
 
 
 
Kommentera inlägget här: