Leunis.blogg.se

Kan tiden stanna upp!

Kategori: Allmänt

I morgon är det nyårs afton. Fatta efter i morgon så blir det 2015 då börjar det nya året. Jag fattar knappt vart detta året har tagit vägen? Det är nästan lite läskigt hur fort tiden går. Snart blir jag 15! Fatta 15, jag har levt i hela 15 år! Det om nåt är NAJS. 
Men jag tänker ofta tillbaka när jag var liten, massa minnen ex när jag skulle dra min bror och en kompis i varsin pulka upp för en grus backe och ramla så jag började blöda massa näseblod när jag var 5. Eller alla vintrar som jag och min familj vinter kampade och satt i husvagnen och myste efter en lång skiddag. Eller när jag och Linnea spelade innerbandy och på träningarna så var jag alltid back och hon forvard så tacklade jag alltid henne haha goda tider.. Det var när vi gick i typ fyran och var typ tio år.
Eller när jag var tre år och brännde sönder min rygg hos min dagmamma som glömde att smörja in mig.. 
 
Gud jag har så många minnen från när jag var liten både roliga och typ lite mindre roliga men minnen som minnen. Jag vet att fjorton/femton igentligen inte är så gammalt men för mig är det det för att jag har ju inte levt längre så jag kan inte säga något annat.
 
Men oavsett om jag är femton eller om jag är femtio så går tiden fortfarande läskgigt fort. Jag har tänkt så flera gånger att jag bara önskade ibland att tiden kunde stanna upp så att jag kan få leva lite i nuet. Utan att det bara blir ett minne blott som jag knappt kommer att komma ihåg om tio år. 
Men det är la så man födds lever åldras och blir gammal för att sedan dö. Det låter hämskt när jag skriver det men det är nog tyvärr sant.
När jag ändå kom att tänka på det så kan jag ju passa på att komma in på detta nu med då att det du gör nu eller får höra har ingen betydelse om tre år. Så om någon är kränkande mot dig så tänk bara steget längre att vad gör det mig om två år. Det är la den personens problem då som inte gör det utan ska trycka ner på någon annan.
Jag kan säga att det hjälpte mig i höstas när jag tog ett uppehåll tills nu då, men då mådde jag skit värkligen och det som hjälpte mig ut därifrån var att tänka framåt.
 
Man kan inte alltid leva i nuet utan ibland så måste man faktiskt tänka framåt på framtiden. Det var även det som gjorde så att jag började tänka på skolan mer och det gav resultat. Sedan så har jag väll även mognat över sommaren också.
 
Men nu med nytt år så känns det ändå som att nu så lämnar vi 2014, det gammla året bakom och lägger energin på 2015 som kommer att bli ett storslaget år!
Men jag måste även säga att 2014 har ändå varit ett bra år, vi har fått en till hund, jag har höjt mig i nästan alla ämnen, mognat i mig själv. Ja det har la ändå varit rätt så bra men det har inte varit mitt bästa år. (Om man bortser från skolan för att då har det varit bättre än någonsin) 
 
Men 2015 du är välkommen!
 
 

KOMMENTARER:

  • Rosanna säger:
    2014-12-30 | 17:02:22
    Bloggadress: http://https://www.webbenkater.com/s/a4c820a

    Hejsan! Vi skriver en c-uppsats om bloggare och deras varumärke och gör nu en undersökning om läsarnas perspektiv. Om du har tid över får du jättegärna svara på vår enkät. Det tar bara någon minut och skulle betyda väldigt mycket för vårt arbete! Tack på förhand.

    https://www.webbenkater.com/s/a4c820a

Kommentera inlägget här: