Leunis.blogg.se

SUPER VIKTIGT INLÄGG!!!!! Djävull,

Kategori: Allmänt

Något som jag tycker är HEEEEEELT sinnes sjukt är denna värld vi lever i. Alltså dagens samhälle....
Kvinnor och män plastik opererar sig för att dom ska se ut som alla modeller. Som tex modellerna i vs angels deras SMALA och "perfekta" kroppar som visar hur en människa "ska" se ut. Eller Hollister modeller och jag kan tänka mig att alla bilder är photoshoppade för att som ska ha detta "perfekta" utseendet.
Asså AAAA JAG BLIR SÅ ARG!!! 
Det är inte många som ser ut som dom här modellerna men alla vill bli som dom och det ska vara förebilder yada yada. Men för dom andra miljaderna då som inte ser ut sådär? Hur känner dom sig?
Jo att man vill se ut som dom så mycket som möjligt, man gör operation efter operation bara för att försöka se ut som dom. Men detta samhället är ju det som har gjort att allt nästan är som det är idag.
Alla kläder man köper att man ens köper smink, att man ens ska behöva köpa finnmedel. Jag tycket på riktigt att detta är helt helt sjukt!
 
Detta har gjort så att MASSOR av människor har tagit sitt liv, just för att dom har mått så jäkla dåligt över att dom inte ser ut så som man " ....ska...." se ut..
En så kallad "normal" kvinna ( jag inte inte att det är normalt, men tydligen efter dagens samhälle så ska detta vara normalt) ska se ut såhär: Smal midja, smala lår med mellanrum mellan benen, STORA bröst, stora läppar, platt mage, lite tränad men värkligen inte för mycket för att killar ska vara vältränade, man ska se käkbenen och liten näsa och ja GUD vet allt!!
 
Och män ska vara riktigt vältränad det är snyggt och kort hår helst ( det är det iallafall typ på ALLA reklamer, modell bilder) en riktig tvättbräde mage och knappt någon skinn i ansktiet så att käkbenen syns bra!
 
Men HUR många på denna jord ser ut så här då? Som det "perfekta" kvinnan och mannen.. Och dom andra är fula. Men NEJ så är det värkligen inte!
Precis ALLA på denna jord är fina precis som dom är men ja jag kan värkligen förstå till 110% hur jobbigt det är att inte bry sig när alla som är omogna och inte någonsin kan fatta att UTSEENDET SPELAR FAN INGEN ROLL!!!!!!
Du blir inte en trevligare person bara för att du blir snyggare....
Om det finns någon som läser min blogg som mår dåligt på grund av denna SJUKA kroppsfikseringen så varje dag, varje morgon och varje kväll så går du till spegeln och ser dig själv i spegeln och säger till dig själv att du är fin PRECIS som du är och inget/ ingen kan ändra på det! Jag tycker att man ska stå upp för sig själv och inte låta någon annan trycka ner en. Det är STARKT! Det tycker jag är SÅÅÅÅ mycket viktigare än hur man ser ut! ALLT är viktigare än hur man ser ut!
 
Istället för att lägga alla dess pengar på smink och massa kläder och modell tävlingar så kan ni ju lägga dom pengarna varje månad till att skicka pengar till barn i afrika som faktiskt behöver hjälp och inte bryr sig för fem öre om hur han eller hon ser ut utan bara är glad av att vara vid liv och kunna se sina föräldrar. 
Och jag tycker att detta är helt HEMSKT!
För att om man kollar på vad som helst och ser så tycker man att det ser ut som en tjock korv eller som en smal tandpetare eller att den är ful och den är fin..
Så snälla lägg den energin på SÅÅ mycket annat istället, jag kan lova att ni kommer inte att ångra er och ni kommer också att må så mycket bättre. Också du är fin precis som du är du ska inte bry dig om vad någon annan tycker. Det ska jag köra med!! Gör ni det med, för att det är SÅÅ VIKTIGT!!!
 
 
Så nu kör vi så att varje dag så kollar ni er i spegeln och säger 10 bra saker om er själva och gör det varjedag! Du kommer att må så mycket bättre av det!
Och skit i allt annat, jag vet att det är svårt för att jag kämpar själv med det men jag jobbar på det!
Och skaffa dom rätta vännerna. Lägg nu inte massa energi på dom som inte ger något tillbaka utan skit i dom isåfall.. 
 
We rock!!! Let´s rock this shit!!! (engelska staav...)
 
 
Detta är hur jag är och hur jag ser ut och jag är nöjd med hur jag se ut så deal whit it or fuck of!!!

KOMMENTARER:

  • Amanda säger:
    2014-11-04 | 19:01:05

    Gud vad starkt av dig, jag hatar denna kroppsfikseringen som alla harD:

    Svar: Tack så mycket, man ska inte bry sig om vad andra tycker! Stå på er girls!
    Leunis

Kommentera inlägget här: