Leunis.blogg.se

För bättre hår

Kategori: Allmänt

Jag hade tänkt att jag sklle göra ett inlägg nu där jag tipsar er hur man får bra kvalitet på håret:
 
 
1. Duscha så sellan som du kan. Jag duschar håret bara 2 gånger i veckan brukar duscha det nån dag mitt i veckan och sedan typ söndag (om jag inte ska någonstans eller så) Det gör så att man inte sliter lika mycket på håret, också torkar det ut håret om man duschar för ofta.
 
2. När du köper schampo köp då utan siliconer och sulifater. Siliconerna lägger sig som en hinna runt hårstrået och gör så att det känns lent men är svårt att tvätta bort. Det är då man ska använda sulifater så att siliconerna försvinner men sulifater torkar ut håret så köp utan nån av dom två i!
 
3. När du ska borsta håret använd en utredningsborste eller en piggsvinsborste för att slita så ite som möjligt på håret. 
 
4. Använd hår olja. Om man inte har det så är det nästan lika bra om inte bättre att använda olivolja istället. Oljan lägger som runt hårstrået och mjukar upp det och gör så att det blir lent.
 
5. Klipp dig ofta. Alla har olika hårtyper, vissa behöver klippa sig oftare än andra för att deras hår kanske slits mer och har sämre hår kvalitet än andra som kanske har precis tvärt om. Men man ska klippa sig efter ca 6-8 veckor beroende på sitt hår. Men om man klipper sig ofta så växer håret bättre, det blir starkare och lenare.
 
5. Om man vill ha mycket vollymi håret så ska man efter att man har duschat och håret fortfarande är blött spraya i torrschampo + saltvattens spray + värmeskydd och sedan föna håret upp och ner. Sen när håret är helt torrt och man slänger upp huvudet så är det jätte mycket vollym i håret!
 
 
Hoppas att ni uppskattar mina tips här till er för bättre hår! (fast det vet jag redan att ni gör haha)
 
Tack och hej!
 
 
 
Kommentera inlägget här: