Leunis.blogg.se

People changes

Kategori: Allmänt

När man är i tonåren så ändras man, man går ifrån barn till att bli vuxen. Jag tror att när man är ett kid så kan man vara med alla typ lite så. Men sen när man blir tonåring så blir det grupperingar i skolan och man vet vilken grupp man hör till osv.. Man har ofta nån/några bra vänner som man känner sen lågstadiet, men sen så träffar man ju också nya människor som man lär känna.
Men folk förädras, vilket kan både vara bra och dåligt! Men det är bara så, man hittar sig själv liksom. Men det kan ju påvärka gamla vänner. Därför tror jag att det är välldigt bra att det bara är till nian och sedan går upp på gymnasiet. För att då får man träffa nya ansikten och jag tror att många kan behöva det!
 
(detta är för sånna som byter skola efter 5/6 till större) Jag tror att det är lite så att när man går i lågstadiet så blir man svin pepp på att byta skola för att äntligen så känna sig äldre/stor och gå med dom som är några år äldre och få träffa nya personer osv.. Jag tror nästan att alla behöver det (om man inte typ är vuxen och jobbar då, men för kids/tonåringar) få byta skola för att lära känna nya och få känna sig stor!
Men sen när man har gått på den skolan ett tag så tröttnar man, man behöver få se nya ansikten och nya lärare och ny skola. Jag tror att det alltid kommer att vara så, även för vuxna. (fast kanske inte riktigt att dom byter lärare då haha) (om inte dom vuxna trivs med sitt jobb väldigt bra då)
 
Alla behöver få sig en förändring! Det spelar ingen  roll i vad/när eller hur men att man gör någon förändring.
 
Det är precis så jag känner mig nu! Jag är näst äldst på min skola nu (för er som inte vet så går jag i 8:an) och det betyder att det går sexor, sjuor och nior på skolan nu som inte är lika gamla som mig.
Och jag är trött på min skola nu! Det är lite så att alla VET iallafall vem alla är även fast att man inte känner dom!
Det känns bara så himla barnsligt här nu jag vill träffa äldre, nya ansikten och få välja och gå min egna väg inte gå med alla andra där nästan alla har olika intressen (okej över hälften lutar åt fotboll) 
Och jag vet inte om någon har märkt det men dom som spelar i lag dom kommer ju såklart varandra närmare på träningar/ matcher osv och då får dom en connektion då som gör så att dom blir väldigt starka tsm.
Tror aúngefär att över hälften av alla på hela skolan går i fotboll..
 
Därför är det så skönt för att på gymnasiet så får man ju välja gymnasie och linje, den linjen som man väljer då där går det ju sånna personer som är intresserade av just DET!
Det kan jag tycka ska bli jätte skönt!
 
Jag tycker även om mig själv att jag klickar bättre med äldre än yngre.. och då är det lite segt att jag har ungefär två år kvar på min skola... 
 
 
Så med detta inlägget då så tror jag att man ska göra en förändring, det kan handla om VAD som helst!!
Och alla förändras och det är bara så.. 
 
 
Tack och HEJ!
 
 
Kommentera inlägget här: